meegaan naar een gesprek met een hulpverlener. Er zijn Zorgbelangorganisaties in het hele land. Zie hieronder voor de gegevens. U kunt voor hulp ook terecht bij het Algemeen Maatschappelijk Werk, de Sociaal Raadslieden of een Bureau voor Rechtshulp bij u in de buurt. Of u kunt de Consumentenbond benaderen (maar dan moet u lid zijn). Bemiddeling Hulpverleners zullen eerst proberen tussen u en de zorgverlener of de zorginstelling te bemiddelen. In de meeste gevallen worden de problemen op die manier opgelost. Dan is een verdere gerechtelijke procedure niet nodig. 5. Meer informatie Nederlandse Patiënten Consumenten Federatie (NPCF) Bij het Meldpunt Consument en Zorg kunt u terecht met vragen of klachten over de zorg 030 - 291 67 77 meldpunt@consument-en-zorg.nl www.npcf.nl Consumentenbond 070 - 445 45 45 www.consumentenbond.nl Stichting De Ombudsman 035 - 672 27 22, maandag t/m vrijdag, van 10.00 - 13.30 uur info@stichtingdeombudsman.nl www.stichtingdeombudsman.nl Zorgbelang Nederland Afdeling Informatie en Klachtenopvang (IenK) van de Zorgbelangorganisatie bij u in de buurt (zie voor adressen www.zorgbelang-nederland.nl of bel met 0900-243 70 70 (€ 0,10 pm)) 030 - 299 19 70 info@zorgbelang-nederland.nl www.zorgbelang-nederland.nl Cliëntenrechten.nl De website www.clientenrechten.nl is een samenwerkingsverband van de Consumentenbond, de CG-raad, KiesBeter.nl, NPCF en Zorgbelang Nederland. 36 H5 - Patiëntenrecht Pagina 35
Pagina 37Interactieve digi handleiding, deze flyer of spaarprogramma is levensecht online geplaatst met Online Touch en bied het van pdf naar online converteren van edrukwerk.
Mijn Niergids Lees publicatie 3Home